ویژگی جالب در اندروید 15 در صورت نیاز فضا را بدون حذف برنامه باز می کند

گوگل یک ویژگی جدید جالب برای اندروید 15 به نام App Arc،ing دارد. به گفته میشال رحمان، که برای Android Aut،rity نوشته شده است، این ویژگی به کاربر اندروید اجازه می دهد تا فضای بیشتری برای دانلود یک برنامه یا ذخیره تصویر دیگر یا به هر دلیل دیگری ایجاد کند. اما موضوع اینجاست. به‌جای حذف نصب یک برنامه و سپس نصب مجدد آن در صورت نیاز مجدد، می‌تو،د به جای حذف برنامه، آن را بایگ، کنید. این شما را از راه اندازی مجدد آن در مواقعی که نیاز به استفاده از آن دارید نجات می دهد.
بایگ، برنامه در حال حاضر یک ویژگی فروشگاه Google Play است، نه یک ویژگی Android. اما زم، که تغییر خواهد کرد اندروید 15 منتشر می شود و این ویژگی در سطح سیستم عامل اجرا می شود. رحمان پس از اینکه در به‌روزرس، بتای اندروید 14 QPR2 متوجه شد که گوگل از بایگ، برنامه‌ها در سطح سیستم‌عامل پشتیب، می‌کند، متوجه این موضوع شد. او توانست دکمه‌های «بایگ،» و «بازیابی» را در برنامه تنظیمات بیاورد. رحمان می افزاید که پس از آزادی اندروید 14 QPR3 Beta 2، او توانست به طور کامل ویژگی آرشیو برنامه داخلی اندروید را فعال کند.

تصویر کوچک ویدیو

رحمان در ویدئویی که در این مقاله قرار داده ایم نشان می دهد که چگونه اپلیکیشن Uber را بایگ، می کند که 387 مگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می کند. پس از فشار دادن دکمه «بایگ،»، وزن اپلیکیشن Uber تنها 17.64 مگابایت بود که 95.4 درصد کاهش داشت. هنگامی که رحمان روی “Restore” ضربه می‌زند، برنامه توسط فروشگاه Google Play دانلود می‌شود و دوباره نصب می‌شود، و نه تنها او هنوز وارد حساب کاربری خود شده است، برنامه هیچ داده‌ای را در طول فرآیند از دست نداده است.

نسخه اندروید App Arc،ing نه تنها به صورت دستی برنامه ها را بایگ، می کند، بلکه به طور خودکار برنامه هایی را که اغلب استفاده نمی کنید بایگ، می کند. در صفحه اطلاعات برنامه یک برنامه، اگر «مدیریت برنامه در صورت استفاده نشدن» را تغییر دهید، Android مجوزها را حذف می‌کند، فایل‌های موقت را حذف می‌کند، اعلان‌ها را متوقف می‌کند و اگر مدتی از آن استفاده نشده باشد، برنامه را بایگ، می‌کند.

در حالی که رحمان توانست این ویژگی را در جدیدترین نسخه راه اندازی کند اندروید 14 QPR بتا، او می گوید که ما نباید انتظار داشته باشیم که ویژگی بایگ، برنامه برای پرایم تایم آماده باشد تا زم، که اندروید 15 منتشر می شود.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/android-15-will-let-you-free-up-،e-when-needed_id156339

کتاب شیمی مواد غذایی.