گوگل به دلیل موفقیت گلکسی اس 24 سامسونگ را برای تنسور جی 4 پیکسل 9 انتخاب کرد… یا این کار را کرد؟

طبق گزارش ها، تراشه Tensor G4 که قدرت پی،ل 9 را تامین می کند، توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. گوگل قبلاً می‌خواست به TSMC روی بیاورد، اما گزارش‌های اخیر می‌گویند که برای چیپ آینده‌اش، که قدرت پی،ل فولد 2 را نیز تامین می‌کند، به سامسونگ پایبند خواهد بود. گزارش جدیدی حاکی از آن است که گوگل دلایلی برای این باور دارد که مشتریان از تصمیم آن راضی خواهند بود.
رسانه کره‌ای fnnews گزارش می‌دهد که Tensor G4 بر اساس آ،ین فرآیند 4 نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود که غول کره‌ای از آن به ،وان “نسل سوم گره پردازش 4 نانومتری کم مصرف” یاد می‌کند.
Exynos 2400 که سوخت برخی از انواع گل،ی S24 است نیز بر اساس همین فرآیند است. مانند سیلی، پرچمدار Exynos سامسونگ، Tensor G4 نیز شایعه شده است که از فناوری Fan-out Wafer Level Package (FOWLP) استفاده می کند.
این باید به مدیریت حرارتی کمک کند و راندمان انرژی و عمر باتری را افزایش دهد. تلفن‌های پی،ل مجهز به تنسور Google با مشکلات گرمای بیش از حد دست و پنجه نرم می‌کنند و استفاده از فناوری بسته‌بندی FOWLP ممکن است تا حد زیادی به کاهش این مشکل کمک کند.
Exynos 2400 یک تراشه چشمگیر است و از جهاتی بهتر از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 است که یک دستاورد کاملاً برای سامسونگ است. انتظار می رود موفقیت این تراشه به غول کره ج،ی کمک کند تا سفارشات بازیکنان بزرگی را که برخی از آنها قبلاً به همکاری ابراز علاقه کرده اند، بدست آورد.
fnnews ادعا می کند که استقبال مطلوب از Exynos 2400 یکی از دلایلی است که گوگل آ،ین فناوری تولید 4 نانومتری سامسونگ را برای Tensor G4 انتخاب کرده است. فرآیند جدیدتر 4 نانومتری در مقایسه با Tensor G3 که مبتنی بر نسخه قدیمی‌تر فناوری 4 نانومتری است، از نظر تئوری عملکرد را نیز افزایش می‌دهد.
اگرچه Exynos 2400 و Tensor G4 اشتراکات بیشتری نسبت به یک گره تولیدی مشابه دارند. طبق یک گزارش، Tensor G4 بر اساس Exynos 2400 ساخته می‌شود. انتظار می‌رود این تراشه هشت هسته‌ای باشد و از آ،ین هسته‌های ARM استفاده کند.
گویا گوگل امسال آماده بود سامسونگ را برای TSMC کنار بگذارد اما شرکت تایو، به دلیل حجم کم سفارش آن را رد کرد. گوگل تقریبا تایید شده است که Tensor G5 را در سال آینده از TSMC ساخته است.

بنابراین، در حالی که تصمیم گوگل برای رفتن به سامسونگ برای Tensor G4 ممکن است تا حدی به دلیل انگیزه آن باشد گل،ی اس 24موفقیت، حقیقت ماجرا این است که واقعاً هیچ انتخاب دیگری نداشت.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/Google-c،se-Samsung-for-Pixel-9s-Tensor-G4-due-to-Galaxy-S24s-success-…or-did-it_id156101

کتاب شیمی مواد غذایی.