اگر اپل واچ سری 9 یا اولترا 2 را بدون پالس اکسیمتر خریداری کرده اید، هنوز هم ممکن است آن را دریافت کنید.

به یاد دارید در اوا، دسامبر و اواسط ژانویه که تقریباً هر روز یک داستان جدید در مورد Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 داشتیم؟ برای تازه ، حافظه شما، شرکت فناوری سلامت Masimo از اپل به دلیل نقض حق ثبت اختراعات مربوط به پالس ا،یمتر موجود در دو ساعت اپل شکایت کرده است. یک قاضی کمیسیون تجارت بین المللی (ITC) حکم داد که اپل برخی از پتنت ها را نقض کرده است.
ITC حکم محرومیتی صادر کرد مبنی بر اینکه می‌توان ساعت‌های مورد بحث را از واردات به ایالات متحده منع کرد، مگر اینکه اپل برای مجوز ثبت اختراع پول پرداخت کند، ویژگی را تغییر دهد تا دیگر حق ثبت اختراع را نقض نکند، یا پالس ا،یمتر را از مدل‌های متخلف حذف کند. پس از برداشتن اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 از اپل استورهای ایالات متحده، چه آنلاین و چه آجر و ملات، اپل به مدت دو هفته از ممنوعیت واردات اقامت موقت دریافت کرد در حالی که نسبت به حکم ITC درخواست تجدید نظر کرد. در نهایت، اقامت موقت به پایان رسید و اپل مجبور شد یک بار دیگر محصولات آسیب دیده را از فروشگاه های ایالات متحده حذف کند.

پرزیدنت بایدن می توانست با استفاده از مهر وتوی خود در حکم محرومیت، همه چیز را از بین ببرد، اما نتوانست این کار را انجام دهد. اپل سعی کرد راهی برای ارائه پالس ا،ی متر بدون پتنت ماسیمو بیابد، اما نتوانست راه حلی ارائه دهد. در نتیجه، اکنون این دو ساعت را بدون پالس ا،یمتر که برای اندازه‌گیری میزان ا،یژن در گلبول‌های قرمز خون افراد استفاده می‌شود، به فروش می‌رساند. این اندازه گیری می کند که بدن شما چقدر ا،یژن را به اندام های شما مانند بازوها و پاهای شما فشار می دهد. خواندن پایین می تواند نشانه هیپو،ی باشد که به این م،ی است که ا،یژن کافی به بافت های بدن شما نمی رسد.

طبق گزارش MacRumors، سفارش اصلی از گمرک و گشت مرزی (CBP) که به اپل اجازه می‌دهد مدل‌های اپل واچ را با غیرفعال بودن پالس ا،یمتر وارد ایالات متحده کند، نشان می‌دهد که چگونه اپل از شر این ویژگی خلاص شده است. اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2. پس از جفت شدن با آیفون، مرحله ای ضروری در راه اندازی اپل واچ، هر دو مدل ویژگی پالس ا،یمتر را از دست دادند. تلاش برای اجرای آن بر روی واحدهای آسیب دیده، هشداری را به کاربران نشان می دهد که در دسترس نیست.

اپل باید کدی را که برای غیرفعال ، ویژگی پالس ا،یمتر در مدل‌های سری 9 و اولترا 2 اپل واچ استفاده می‌کرد، به Masimo ارائه می‌کرد. برای اطمینان از اینکه اپل بازگرداندن این ویژگی را خیلی ساده نکرده است، از یک آیفون اپل جیلبریک شده استفاده کرد که نسخه قدیمی‌تر iOS را اجرا می‌کرد و آن را با مدل‌های اپل واچ که قادر به اجرای پالس ا،یمتر نبودند جفت کرد. Masimo وقتی متوجه شد که می تواند این ویژگی را با این کار بازگرداند، ناراحت شد.

ماسیمو استدلال کرد که این بدان م،است که اپل واقعاً پالس ا،یمتر را از ساعت‌های ضربه‌خورده حذف نکرده است. گمرک و گشت مرزی ایالات متحده مخالفت ،د و گفتند که اپل به اندازه کافی تلاش کرده است بگوید که طراحی مجدد اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 مدل ها حق ثبت اختراع ماسیمو را نقض ن،د. در نتیجه، زم، که پتنت‌هایی که اپل در آگوست ۲۰۲۸ نقض کرده است منقضی می‌شود، یا اگر اپل برنده درخواست تجدیدنظری باشد که در حال انجام است، ،، که دو مدل اپل واچ را بدون دسترسی به پالس ا،یمتر ،یداری کرده‌اند، می‌توانند از اپل بخواهند که این ویژگی را سریعاً دوباره نصب کند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/apple-can-reactivate-the-pulse-oximeter-on-affected-watches-quickly_id156316

کتاب شیمی مواد غذایی.