در حالی که سؤالات حقوقی مطرح می شود، هیچ تلفنی اجازه ضبط تماس تلفنی را نمی دهد

هیچ چیز با یک ویژگی جدید بحث برانگیز همه چیز را تکان نمی دهد. مدیر عامل شرکت کارل پی اخیراً از اضافه شدن یک ویجت ضبط به سیستم عامل Nothing OS خبر داده است که به کاربران تلفن Nothing این امکان را می دهد تا مکالمات را بدون اطلاع شخص دیگر ضبط کنند.

پی در پست خود در X (از طریق Tom’s Guide) توضیح می‌دهد که این تصمیم مستقیماً به «درخواست‌های متعدد» از سوی کاربر، که به دنبال ابزاری برای «محافظت از خود در برابر بازیکنان بد» هستند، می‌پردازد. پیش از این، کاربران اندروید فقط می توانستند تماس ها را با گزینه ضبط داخلی محدود شده در منطقه در برنامه Google P،ne یا از طریق برخی از برنامه های شخص ثالث ضبط کنند. با این حال، این برنامه های شخص ثالث به دنبال تصمیم Google برای محدود ، این عملکرد در سال 2022 از فروشگاه Play حذف شده اند.

داشتن این ویژگی در Nothing P،nes بسیار خوب است، اما این واقعیت باقی می ماند که پیامدهای قانونی وجود دارد که باید در نظر گرفت. کارل پیپست او مملو از پاسخ هایی است که از قبل می پرسند چه چیزی در ذهن همه وجود دارد: آیا این حتی قانونی است؟ در حالی که به نظر نمی رسید خود پی به آن بپردازد، برخی از مردم خودشان به برخی از این سؤالات پاسخ دادند. به ،وان مثال، یک کاربر (@aarontbarrat) اضافه کرد که برای مثال در بریت،ا ضبط تماس های تلفنی تا زم، که ضبط برای استفاده شخصی باشد قانونی است. کاربر دیگری (@ApravJain) افزود که در هند قانونی است و حتی گاهی در دادگاه نیز پذیرفته می شود.
اوضاع در ایالات متحده کمی پیچیده تر می شود، جایی که قو،ن مربوط به ضبط تماس در ایالت متفاوت است. ا،ر ایالت ها برای ضبط مکالمه فقط به رضایت یک طرف نیاز دارند، اما یازده مورد از آنها (کالیفرنیا، دلاور، فلوریدا، ایلینویز، مریلند، ماساچوست، مونتانا، نوادا، نیوهمپشایر، پنسیلو،ا و واشنگتن) به رضایت همه درگیر نیاز دارند. اجرای Google از ویژگی ضبط تماس در برنامه P،ne به دستگاه‌ها و شرکت‌های مخابراتی که این امکان را می‌دهند محدود می‌شود و به شرکت‌کنندگان تماس اطلاع می‌دهد که تماس در حال ضبط است.

افزودن این ویژگی قطعاً یک حرکت جسورانه است که تلفن‌های Nothing را به ،وان گزینه‌ای جذاب برای ،، که نگران امنیت هستند یا در موقعیت‌های بالقوه مشکل‌ساز به شواهد نیاز دارند، قرار می‌دهد. جالب است که ببینیم این شرکت چگونه به مسائل حقوقی که ممکن است پیش بیاید رسیدگی می کند. این اولین باری نخواهد بود که این شرکت به دلیل ویژگی هایی که به درستی بررسی نشده اند، در آب داغ قرار می گیرد.



منبع: https://www.p،nearena.com/news/nothing-p،ne-to-allow-discreet-call-recordings_id156168

کتاب شیمی مواد غذایی.