هواوی با معرفی خیره‌کننده سال گذشته، پس از اولین هفته‌های سال 2024، صدرنشین اپل در چین است

مصرف کنندگان در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان صحبت کرده اند و پس از شش هفته اول سال 2024، فروش آیفون 24 درصد در چین نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. تحقیقات کنترپوینت توضیح می‌دهد که ژانویه 2023 به‌طور غیرمعمول قوی همراه با رقابت سخت، عامل این کاهش عظیم است. بخشی از این رقابت از طرف هواوی احیا شده است که هنوز هم از موفقیت خیره کننده سری میت 60 برخوردار است.
خط Mate 60 که در آگوست گذشته معرفی شد، از اولین تراشه Kirin 5G تولید شده برای هواوی از سال 2020 که قو،ن صادرات ایالات متحده وضع شد، استفاده می شود. این قو،ن مانع از این می شود که ریخته گری هایی که از فناوری آمریکایی استفاده می کنند، تراشه های پیشرفته را به هواوی ارسال کنند. در نتیجه، خطوط پرچم‌دار قبلی هواوی مانند P50، Mate 50 و P60 از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌،د که هواوی مجوز دریافت آن‌ها را دریافت کرد. با این حال، این تراشه‌ها به گونه‌ای اصلاح شدند که با شبکه‌های 5G کار نکنند.
همانطور که انتظار داشتید، معرفی خط 5G Mate 60 توسط هواوی ،یداران گوشی های چینی را برقی کرد و هواوی شاهد افزایش 64 درصدی فروش آن در شش هفته اول سال جاری نسبت به شش هفته اول سال گذشته بود.
به طور کلی، فروش گوشی های هوشمند در چین در شش هفته اول سال به طور سالانه 7 درصد کاهش یافته است. ویوو در شش هفته اول سال 2024 با 18 درصد از بازار، برترین تولیدکننده گوشی در چین بود. این با 19 درصد سهم بازار که در سال گذشته در همان زمان در اختیار داشت، ثابت بود، حتی اگر فروش در دوره 2024 در مقایسه با سال 2023، 15 درصد کاهش یافت. پس از یک ماه و نیم اول سال گذشته، ویوو با اپل در صدر ج، قرار گرفت. نمودارهای فروش چین

سهم بازار Huwaei از 9 درصد پس از شش هفته اول سال 2023 به 17 درصد افزایش یافت. اکنون پس از ،ب رتبه ششم در چین، تنها پس از Vivo در چین قرار دارد. اپل و آنر هر دو با 16 درصد از بازار گوشی های چین پس از 6 هفته در جایگاه سوم قرار گرفتند. سال گذشته پس از همان زمان، اپل برای اولین بار مساوی شد و آنر در وسط بسته بود. در حالی که اپل امسال با کاهش 24 درصدی فروش در چین مواجه شد، آنر پس از شش هفته شاهد افزایش فروش 2 درصدی نسبت به سال گذشته بود.

در اولین ماه و نیم سال جدید، فروش شیائومی در چین با افت 7 درصدی مواجه شد و آن را با همان سهم 14 درصدی از بازار گوشی چین در رده پنجم قرار داد که سال گذشته در همان زمان داشت. Oppo پس از افت فروش فاجعه بار 29 درصدی برای شروع سال جدید در جایگاه ششم قرار گرفت. دومی پس از شش هفته، 13 درصد از بازار گوشی های هوشمند چین را در اختیار داشت. این نسبت به سهم 17 درصدی که در مدت مشابه سال گذشته داشت، کاهش یافته بود، زم، که پس از اپل و ویوو رتبه اول را ،ب کرد.

چین بزرگترین بازار گوشی های هوشمند در جهان است و پس از آن هند در رتبه دوم و ایالات متحده در رتبه سوم قرار دارند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/after-6-weeks-huawei-tops-apple-in-،a_id155979

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.