کیوسک های دیجیتالی در 18 ایالت پیدا شد – شاید مال شما – متهم به گرفتن داده ها از تلفن های اطراف

کیوسک های دیجیتال هفت فوتی که شبیه کیندل های غول پیکر آمازون هستند، داده های شخصی را از تلفن های هوشمند افرادی که در کنار کیوسک ها قدم می زنند جمع آوری می کنند. دارندگان گوشی های هوشمند کاملاً بی اطلاع هستند که داده های آنها توسط این علائم دیجیتالی که توسط یک شرکت فناوری و تبلیغاتی به نام Soofa تولید شده است، گرفته می شود. کیوسک های دیجیتال در 18 ایالت از جمله ماساچوست که در آن شهر بروکلین شش سال پیش نصب این تابلوها را تایید کرد، قرار داده شده است.

وقتی صحبت از این صفحه نمایش های بزرگ به میان می آید، Chas Carey مدیر شهر بروکلین می گوید که آنها اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهند. او بیان می کند که هر یک از آنها “…اطلاعات شهر را با تقویم ارائه می دهد. چیزهای پرسش و پاسخ کمی وجود دارد که مردم می توانند با آنها درگیر شوند.”

کری حتی به ،، که می گویند این تابلوهای دیجیتالی بدون اطلاع آنها اطلاعات شخصی کاربران گوشی های هوشمند را جمع آوری می کند، پاسخی دارد. او می‌گوید: «ما از این اطلاعات استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که پیام‌ها مؤثر هستند و به طور مؤثر به جامعه می‌رسند».

کیوسک‌های دیجیتال با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و حاوی «سنسورهای پیشرفته» با «قابلیت اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل» داده‌های تلفن همراه افرادی هستند که در فاصله چند متری هر صفحه نمایش ایستاده‌اند. دیوید گرزوف ریچارد، مدیر عامل سازنده بازی های ویدیویی Big Fish، خاطرنشان کرد که “حتی در ابتدایی ترین سطح، داده های تلفن همراه شما در واقع اطلاعات زیادی را ارائه می دهد”، در حالی که او احساس می کند این فناوری برای شرکت های بازاریابی مفید است، برخی از خطرات برای مصرف کنندگان گرزوف گفت: هنگامی که این داده ها ایجاد می شوند، در جایی ذخیره می شوند. چگونه از آن محافظت می کنند و آیا آن را می فروشند؟

تصویر کوچک ویدیو

Soofa، شرکت پشت کیوسک ها، می گوید که هیچ داده ای را جمع آوری نمی کند که بتوان از آن برای شناسایی یک فرد استفاده کرد. آدرس MAC دستگاه (آدرس کنترل دسترسی رسانه) جمع آوری می شود. این یک شناسه منحصر به فرد در قالب یک عدد هگزادسیمال 12 رقمی است که به هر دستگاه در یک شبکه اختصاص داده شده است. در بی،ه این شرکت آمده است: “Soofa هیچ داده شناسایی را از یک شخص یا دستگاه جمع آوری نمی کند. هیچ اطلاعات دیگری فراتر از آدرس MAC جمع آوری نمی شود، هیچ ارتباط داده ای انجام نمی شود و اطلاعات با هیچ شخص ثالثی به اشتراک گذاشته نمی شود.”

شهرها و شهرها این کیوسک ها را دوست دارند زیرا درصدی از فروش تبلیغاتی را برای آنها فراهم می کند. با این حال، به گفته جان وان اسکایوک، نایب رئیس هیئت منتخب بروکلین، اندازه این «برش» «بی‌اهمیت» است. او می گوید که کیوسک ها در شهر ارزش ندارند. “آنها صراحتاً یک نفوذ در فضای عمومی برای اه، شرکتی هستند که می خواهد سود کند. و من فقط به ،وان یک اصل کلی با آن مخالفم.”

کری مدیر شهر می گوید که قرارداد بروکلین با سوفا سال آینده به پایان می رسد و زم، که برای تمدید آماده شود. در آن زمان، شهر تعیین خواهد کرد که آیا کیوسک ها برای ،، که در بروکلین زندگی می کنند یا از آن بازدید می کنند مفید بوده است یا خیر. طی دو ماه آینده، بروکلین قصد دارد از کیوسک ها برای پخش اطلاعیه های خدمات عمومی و ردیابی داده ها در طول ماراتن بوستون که در 15 آوریل برگزار می شود استفاده کند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/di،al-kiosks-collect-data-from-unaware-smartp،ne-owners_id156665

کتاب شیمی مواد غذایی.