گوگل عقب نشینی می کند و Gemini Nano بالاخره به پیکسل 8 می آید

زم، را به خاطر می آورید که گوگل ظاهراً انتهای کوتاه را به صاحبان پی،ل 8 داد و گفت “No Gemini Nano برای شما!”؟ خوب، در میان خشم موجه طرفداران، به نظر می‌رسد که یکی در مرکز مرکزی Google ممکن است به آن گوش داده باشد. این شرکت اکنون مسیر خود را مع، کرده است و اعلام کرده است که Pixel Feature Drop در واقع پیش‌نمایش توسعه‌دهنده Gemini Nano را به همراه خواهد داشت. پی،ل 8 به صف شدن.

به نظر می رسد گوگل در مورد آوردن این ویژگی ها به کوچکتر بسیار محتاط است پی،ل 8. به نظر می رسد شرکت نیز با این فرض موافق است که دلیل این امر پی،ل 8 در وهله اول از حلقه خارج شد، کمبود RAM در مقایسه با آن بود پی،ل 8 پرو (8 گیگابایت در مقابل 12 گیگابایت). این نظریه ای بود که بسیاری در ابتدا آن را حدس می زدند، زیرا گوگل دلیل روشنی مبنی بر اینکه چرا دستگاه کوچکتر نمی تواند همان ویژگی های دستگاه بزرگتر را پشتیب، کند، ارائه نکرده بود.

تا این حد، گوگل هشدارهایی را صادر می‌کند که به نظر می‌رسد این یک آزمایش است و فقط یک آزمایش برای دیدن اینکه چگونه پیش می‌رود. گوگل در بی،ه ای به رسانه ها گفت:

از زم، که Pixel 8 Pro اولین گوشی هوشمندی بود که Gemini Nano را در سال گذشته دریافت کرد، هیجان زیادی از سوی کاربران و توسعه‌دهندگان شاهد بودیم. اجرای مدل‌های زبان بزرگ بر روی تلفن‌هایی با مشخصات حافظه متفاوت می‌تواند تجربیات کاربری متفاوتی را ارائه دهد، بنابراین ما آن را روی Pixel 8 آزمایش و تأیید کرده‌ایم. ما هیجان‌زده هستیم که فرصتی را برای علاقه‌مندان و توسعه‌دهندگان بیشتر فراهم کنیم تا Gemini Nano را امتحان کنند، جایی که امیدواریم. برای دریافت بازخورد بیشتر و مشاهده نوآوری بیشتر.

علاوه بر این، Seang Chau، معاون نرم‌افزار دستگاه‌ها و خدمات گوگل، در جدیدترین ،مت از «ساخت‌شده توسط Google Podcast» با بیان موارد زیر به این موضوع پرداخت:

بنابراین برنامه این است که Gemini Nano را در پی،ل 8 پشت گزینه توسعه دهنده نیز در دسترس قرار دهیم. به طوری که توسعه دهندگ، که دقیقا می دانند چه تاثیری بر تجربه کاربری آنها خواهد داشت، بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. و البته، هر کاربری که تأثیر بالقوه بر تجربه کاربر را نیز درک کند، می‌تواند از این ویژگی استفاده کند. ما هنوز در حال انجام تاییدیه‌های سلامت سیستم هستیم، زیرا حتی اگر یک توسعه‌دهنده باشید، ممکن است بخواهید از تلفن خود به صورت روزانه استفاده کنید، اما ما در حال برنامه‌ریزی برای ارائه آن تا کاهش ویژگی بعدی هستیم.

خب! حالا شما مالک آن هستید. فکر می‌کنم می‌تو،م نسخه‌ای از جمینو نانو را دوبله کنیم پی،ل 8 به ،وان “Nano-Lite”؟ اما با جدیت تمام، این هنوز هم یک خبر عالی برای آن است پی،ل 8 مالکان و به طور کلی دارندگان پی،ل، که از تصمیم گوگل برای نگه داشتن نسخه موبایل LLM گوگل در انحصار جدیدترین پرچمدار خود راضی نبودند. من خودم به‌،وان یک مالک پی،ل، احساسات مشابهی درباره ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند حذف شدن «دایره برای جستجو» از Pixel Fold (دستگاهی که مالک آن هستم) داشتم، که گوگل نیز از آن عقب‌نشینی می‌کند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/google-backtracks-and-announces-gemini-nano-will-come-to-the-pixel-8-after-all_id156764